jag gick en promenad idag. en kall och hal promenad.

1. jag saknar folkölsfyllor,
2. drömmer om sommaren och
3. förbannar vintern.

1: precis på den här vägen, på andra sidan, trottoaren, gick jag med vänner försommaren -10. jag kunde inte riktigt tro på att jag var så glad som jag faktiskt var. när allt egentligen var så fruktansvärt jobbigt. vi hade bränt upp våra skolböcker, druckit folköl och pratat om friheten. om allt vi skulle slippa som vi upplevt tillsammans. gemenskapen. jag hade aldrig trott att kvällen skulle bli så fin som den faktiskt blev. saknar.

2: grillkvällar med fantastiska människor, picnic i gräset med fina vänner, festivaler med underbar musik, solen (som för övrigt är min bästa vän (näst efter sophia)) som gör allting ljust, nätterna långa och vattnet glittrande, allt som växer, allt som är grönt, och den blå himlen med dess mjuka vita moln, temperaturer som tillåter shorts och klänning, barfotapromenader, nattliga cykelturer. allt hade känts så jävla enkelt, om det ändå vore sommar. drömmer.

3: jag har alltid varit en älska-alla-årstider-lika-mycket- (alla-är-lika-mycket-värda-)person. och ja, vintern är magnifik, javisst. när den beter sig som en vinter ska. jag har nog aldrig avskytt vädret så mycket som de senaste dagarna. jag vill att det ska ta slut, vintervädret, försvinn, och ersättas med vår! jag känner mig nästan otrogen, jag älskar ju vintern. men i år är inget vanligt år. och nu vill jag ha värme. tack. inget mer frysande vid busshållplatsen, stapplande över isiga gator, trampande i slask och vattenansamlingar. förbannar.

your words
+ jk it's me

THIS...IS...WIIINTEEER!!

srsly tho, vad är en vinter med fotfäste? pah

2011-01-12 @ 11:55:23

on your mind:

author:
remember me;

e-mail (secret):

url:

your words:

Trackback
RSS 2.0