måndagstrassel.

riktigt bitter. riktigt irriterad och arg och ledsen och det är så jävla skönt. unnar mig att vara surt hormonäckel, det var längesen. förstår inte riktigt varför allt går emot mig på samma gång, men jag gillar det. perfekt, då kan allt det bra komma samtidigt också. och det är måndag, de brukar se ut såhär.

jag sov dåligt i natt. min rygg tål ingenting längre och jag har blåmärken från jagvetintevad men kanske är det studentveckan som gör sig påmind än. och sen går jag in i saker, för jag vet inte hur stor jag är. även om jag har krympt. min säng är inte tillräckligt bekväm den heller, så jag flyttade in till min systers. hon försvann. frågan är om jag kommer sova särskilt gott ändå eftersom min hals beter sig som den gör, plus att jag förmodligen kommer må ännu värre imorn än vad jag gjort idag. fan.

jag har en virusinfektion i kroppen, hata. man kan inte göra någonting åt det, det gör förbannat ont, man vet inte när det kommer gå över, OM det går över, och man orkar ingenting. min far har just blivit av med sitt virus (lämpade han över det på mig?) som han hade i över två veckor och mådde skitkasst av. rädd tjej cyklade till vårdcentralen och hoppades nästan att hon skulle ha streptokocker ett tag. 

och juste, cykeln var ju inte hemma, för den hade syster tagit. hon kunde väl tagit sin egen cykel, kan man tänka, så kunde jag ta mors extremt fina, extremt snabba crescent (jag äger själv ingen cykel (ingen cykel utan punktering, jag har två med punktering)). irritationsnivå: hög. studsade iväg i snigeltakt till BJ (familjeläkaren), vidare till ica med mors ica-kort i högsta hugg och handlade (noterade att de svenska jordgubbarna kostade 45 kr/liter, JÄVLAR) och åkte sedan hemåt, för att halvägs hem tvingas vända och köpa skorpor till en hjälplös mor. 

ja, min mor är ännu mer outhärdlig när hon är sjuk. det gör det inte bättre att jag också är sjuk, nänä. kort stubin på henne och jag tvingas göra allt (egentligen var jag nog extra irriterande, men hon behöver ju inte vara arg för det, va?). höll mig i köket hela dagen. bakade, bakade, gjorde saft, bakade och lagade asgod mat. jävlar vad duktig.

eftersom det mesta har varit kasst idag har jag försökt uthärda dagen för att det snabbare ska bli kväll så jag kan träffa D. men nej, missförstånd som vanligt och nu ligger han säkert och sover och bryr sig inte om att typ, höra av sig. bitter tjej, känner mig verkligen pmsig. tur för honom att han inte är här, det skulle inte blir särskilt kul för honom. damn, no. (om han hade varit här hade jag varit urgullig eftersom jag har saknat honom hela dagen, jag vet, men just nu låtsas vi inte om det)

datorn som jag så glatt bestämde mig för att köpa gick idag upp i pris! cheers! femhundra kronor är väl ingenting, fast jo, eftersom jag inte behöver betala resten. hellvette. det som verkade så galet bra och nu måste allt göras om igen och en ny dator hittas vilket kommer ta hela jävla veckan för jag gissar att D inte kommer ha tid, eller lust, eller ork, eller komma ihåg det överhuvudtaget (jag vet att han visst kommer vilja hjälpa mig men jag är sur, okej?!)

åh, ja, nagellacket har skadats, vilket betyder att jag måste ta bort det och måla på med något nytt (sprillans?) snyggt (kanske orange?) imorn. perfekt. vi beställde nagellack för nästan 800 kr. härligt. 

nej, nu kommer febern krypande. bäst jag går och lägger mig. måste hinna sova innan jag vaknar av att jag inte kan andas. ja jesus. tror jag går upp tidigt imorn med, och åker in till stan. känner för en ensam dag på stan, med en bok och musik, en smoothie och en sub. kanske. eller så ligger jag i sängen hela dagen och önskar att jag var mindre ensam och mindre patetisk.

så. nu har jag skrivit av mig.

your words
+ fetknopp

långt inlägg, fosho

2010-06-21 @ 23:07:28
+ e

But the sun will go up tomorrow, och idag är årets längsta dag. Det brukar betyda att idag är den värsta och sen blir det bättre. Så tror jag åtminstone. Du är rätt mycket glädje, lixom

2010-06-21 @ 23:07:45
+ http://postitperfection.blogg.se/
+ e

JA! Det är det. (om jag minns rätt, dessutom är jag säker på att jag läste det på facebook nånstans och om det är något som aldrig ljuger så ärre facebook).

2010-06-21 @ 23:10:00

on your mind:

author:
remember me;

e-mail (secret):

url:

your words:

Trackback
RSS 2.0